fredag 12 februari 2010

I'm back!

Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen, men jag har helt enkelt inte haft tid. Jag har inte riktigt tid att göra det nu heller, för batterierna på datorn håller på att ta slut. Men jag orkar verkligen inte gå in och sätta mig och blogga för det är fööör varmt;)

Jepp jag befinner mig i skrivande stund i värmen, den finaste lilla baksidan med den skönaste lilla poolen som finns när det är 30 grader varmt. Klockan är typ 14 just nu och jag är inne på min 2ra öl. Livet är fantastiskt. Kan inte påstå att mitt liv som gift fru björn är något annat än fantastiskt. Detta trots att flygresan till vårt smekmånadsmål var allt annat än smidig.



Det började redan på Arlanda då vårt första flyg till frankfurt vart inställt. De kunde sen inte checka in oss hela vägen, så då hade vi typ 30 minuter på oss att checka in och framför allt hitta till rätt gate i den gigantiska flygplatsen. vi sprang som skållade råttor. Det skulle först tas ett tåg och sen springa ett smärre maraton...

Sen så var det turbulent värre över pölen och i minimala sittplatser, ingen fick sitta bredvid varandra..

Väl framme i brasilien var det bara att ställa sig o köa igen, det skulle checkas in igen...jag höll på att dö av värmeslag trots att klockan bara var typ 5 på morgonen. Sen skulle flyget tas till chile...det gick smärtfritt och björnen var helt till sig över Anderna. Och han brann inte upp när han klev ut ur planet. Allt gick jättebra.

Nu har vi varit här i 3 dagar, vi har ätit, sovit och badat i poolen. Thats it och det är fantastiskt. Vi är fortfarande lite rubbade i vår dygnsrytm ,men det fungerar. Vi njuter och M har lärt sig en massa spanska! Jag är tokimponerad! Idag sa han vårt mobilnummer på spanska, kunde förstå ett mobilnummer på spanska. Han förstår en massa men är fortfarande lite rädd för att tala själv, men det går över tror jag, han är jätteduktig:D

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

sweet! fan vad kul att ni har det bra! Önskar att jag var där med er. puss