söndag 24 april 2011

Så många blogginlägg så lite tid...

Flera gånger om dagen sker det saker som jag vill blogga om, men som jag aldrig hinner göra.
Jag försöker bli bättre på att blogga från mobilen, men det är svårt, då jag lätt glömmer att jag är så high tech nuförtiden;)

Så påskhelgen har haft sina upp- och nedgångar.

Upp:
-Vädret!! Jisses solen, värmen, jag har inte varit ute så mycket som jag velat, men vädret har definitivt inte varit något att klaga på!
-Mina nya sneakers! Med våren och fint väder hör ju nya fina vita sneakers. Jag fyndade ett par rosa addidas som idag fick träffa vår vän solen.
-Dagens tripp till söder för att träffa min underbara vän Calle. Han hade förberett med en fantastisk picknick i solen på Tantolunden. Jag, björnen och lilleman njöt för fulla muggar i solen. Han hade förberett en fantastisk omelett med skogschampinjoner, körsbärstomater som var to die for! En godomlig ceasarsallad a la Calle. Mumsiga laxsmörgåsar, juice...ja vad fanns inte med på gourmet picknicken? Fab, fab, fab! Älskar Calle!
-Bomma blocks! Igår åkte vi dit. Nästan vid var och varannan butik fick jag "halleluja" moments...rätt så passande helgen till ära ;) Skämt å sido...inte sån halleluja, utan "hit måste jag med finFia för det här skulle hon gilla"moments...tur att man är långledig...ungarna ska bara uppfostras lite till och sen ska vi börja röra på oss mer :)
-Min underbare man! Imorse höll jag på att dö för det hade varit en sån jobbig natt...han tog lilleman och jag fick sovmorgon! Inte mer än rätt but still, me love you long time.

Ned:
-Påskmiddag hos svärmor..ja det var väl trevligt, men jag och sväris är inte riktigt på samma sida nuförtiden så jag kan inte vara eld och lågor över det...men det kanske inte klassas som ned egentligen..
-Maken min började spåna på semestrar...började bra med att vi alltid drömt om att åka till USA och att vi nu kanske skulle passa på...bla bla bla...han hade mig helt på kroken tills han avslutade med att säga. "Jo..saken är att, jag alltid sagt att när jag väl tar mig till USA så ska jag ta med mamma...jag har inte hjärta att säga nej"....eh...läs punkten ovan...vi är inte på samma sida...men..som sagt, vi spånar om semester och det är hittills bara i pratstadiet...hoppas jag..jisses...blir detta av med sväris måste jag kanske sluta amma för att kunna vara konstant full eller på lugnande mediciner..
-Lilleman är fortfarande snorig...jag skiter i vad doktorn säger...han verkar helt klart påverkad utav pollen...men vad kan jag göra? Maktlösheten är irriterande...

Vad mer...jo!

Kan inte sätta in följande under varken upp- eller nedgång för jag vet inte var den skulle hamna..vi säger limbo på den då...

Limbo:
-Sex efter vaginal förlossning...hmm...som att förlora oskulden igen...ovant, lite smärtsamt och bara allmänt....ja-men-detta-var-ju-intressant-men-det-blir-nog-bättre...

Inga kommentarer: