tisdag 24 januari 2012

Jävla svärmor

Hon har lyckats igen..med att irritera mig. Förvisso så har jag ett gäng extra hormoner att handskas med men jag tror ärligt att det hade irriterat mig likväl om jag inte varit gravid!

När vi skulle hemma upp Sebastian idag från han lilla besök hos farmor så säger hon att vi är bjudna på dop.
Jaha svara jag OCH mannen i kör, frågar om datum och plats.
Och sen när vi får reda på att det är i kyrkan säger vi BÅDA i kör..stackars *namnet på barnet i fråga*
Man får välja att göra, tro, utöva vad man vill, alla har rätt till det, det säger jag ingenting om (förutsatt att det är lagligt då självklart).
Men kyrka och religion, som enligt mig åtminstone hänger ihop, är ingenting för mig och min man. Vi valde att inte gifta oss i kyrkan och vi har valt att inte döpa Sebastian. Vill han sen när han är större ge sig in i dom banorna, så är det hans val, inget som vi valt åt han utav någon anledning.

Men svärmor suckade till och sa "men det är ju så fint och gulligt och det hör liksom till"
Samma skit hon försökte dra när vi valde att gifta oss borgligt.
Hon är inte troende för fem öre, tror inte ens hon är med i svenska kyrkan för att hon är för snål. Men det är traditioner tycker hon!
Jag tycker hon kan ta sina åsikter och gräva ner dom någonstans!

Jag har rätten att vägra kyrkan!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

fint och gulligt my ass!

Anna sa...

Håller helt med dig. Förljuget och falsk att vara i kyrkans lokaler för att det passar, för vissa.
Inför Gud och denna församling liksom. Ha ha.