onsdag 5 mars 2014

Ska jag vara upprörd eller..?

Benjamin ett och ett halvt fick en kallelse till tandläkaren..datumet vi fick passade inte plus att jag var lite konfunderad över varför han överhuvudtaget fått kallelsen.
Sebbe har ju precis fyllt tre och fått sin första..tänkte att de kanske blandat ihop bröderna eller nått.

Så jag ringer idag och ska avboka den och passar på att fråga om de ändrat reglerna..

Hon harklar sig..stakar sig lite och klämmer till slut ut sig något om att kommuner och olika län har olika regler..
Ok, något nytt alltså eftersom Sebbe alldeles nyss blivit kallad för första gången..

Nja det är så att folk som bor i Valsta området har visat sig rent statistiskt ha mer hål i tänderna, så då blir de barnen kallade tidigare än låt oss säga Odensala barn..för de har egna brunnar med mer fluor i vattnet och då får mindre hål...förklarar hon för mig då..

Hmm ja det är ju klart att de får mindre hål om de borstar tänderna..men om de inte gör det då...? Plus att det förklarar fortfarande inte varför inte Sebbe inte blivit kallad..han har bott i Valsta sen han var 10 mån..kände att jag började bli lite provocerad...eller kanske hormonell..men avslutande samtalet..

Inga kommentarer: