onsdag 1 juni 2011

Dyxlexi

Ibland så får jag en släng av dyxlexi blandat med Tourettes då mina "felläsningar" ofta landar i "fula ord"-facket.
Jag lider absolut inte av det utan snarare så berikar det mitt liv. Då det oftast blir så hysteriskt roligt att jag bara brister ut i ett asflabb åt mig själv!

Som idag...
Ligger och läser Aftonbladet på min iphone...kollar de senaste rubrikerna...
Och läser denna "Stockholmsslam hotar miljön i norr"

Detta sker i min skalle...
-"hmm...va? Vad har hänt här"...
Jag klickar mig vidare för att läsa denna i min hjärna väääldigt bisarra nyhet som fångat mitt intresse. Under tiden sidan laddar så går följande tankar genom min hjärna...
-"Vad finns det för speciell gren av islam i Stockholm?" OCH "hur kan muslimerna påverka miljön i norr??"
Ja...jag hade läst stockholmsISLAM hotar miljön i norr...när artikeln laddat klart i mobilen inser jag att jag läst fel...och börjar skratta!

Det hela utspelade sig inom loppet av 2 sekunder säkert..men men.....lika roligt ändå (för lättroade lilla mig)

Inga kommentarer: