torsdag 16 juni 2011

Goo

Bävern har varit överjävlig de senaste dagarna...han vill inte sova, han vill amma hela tiden och om han fick välja låta konstant...man kan lugnt påstå att jag inte känner mig som primadonnamamma 24 tim om dygnet.
Jag vill helst bara att han ska vara tyst i 15 minuter..men får dåligt samvete utav att tänka så...fyrar han av ett av sina underbara leenden så är allt förlåtet...tills han börjar skrika igen..och då vill jag bara reklamera honom...det är väl bara att gilla läget.

Hur som helst..jag har varit dödstrött...igår var jag som en prutt när vi var på middag hos svärmor...men jag var för trött för att ens orka bry mig.
Bävern var grinig (chockerande?) så det blev en tidig kväll...jag gick och la mig på en gång.
Björnen stannade uppe ett par timmar till....frivilligt bör det kanske tilläggas.
När bävern vaknade 4 timmar efter det att jag lagt mig var jag glad över att jag lagt mig i tid...björnen som bara sovit i drygt 2 timmar...var mindre glad...

När bävern strax efter 5 sa ett högt goo...och tittade på en med stora ögon som bara lös bus. Var det bara att gå upp...björnen är en stor bajskorv som yttrade något om att han behövde sova...bla bla bla....sån där lyx som mammor bara drömmer om och som åtminstone får mig att se rött. När kommer min sovmorgon? Nu sover bävern..man jag kan inte somna....fan också!

Inga kommentarer: