tisdag 6 december 2011

Helvetes pissmo!

Skulle fått värmepumpen installerad idag, men det sket sig för montören var överbokad..ok, det var irriterande, men lite av en blessing in desguise..för då hinner vi måla vardagsrummet innan installationen.
När det sket sig började vi ringa bolaget för att få reda på när de ska komma..efter mycket om och men får vi ett sms av chefen som säger att de kommer nästa onsdag men att han satt i möte och skulle ringa upp oss efteråt...klockan är nu 22:15 och han har fortfarande inte ringt...nu börjar jag bli riktigt sne..
För att ändå göra något bra utav dagen åkte vi till Ikea och köpte vårt nya kök. Eftersom det var ett bra pris på hemkörningen tog vi det. De lovade att det skulle komma under dagen dock senast 22 och de skulle ringa en halvtimme innan. Gött tänkte vi! Vi får köket ikväll, vi börja bygga ihop det imorgon och sätter upp det till helgen. Klockan närmade sig 20:30 och vi ringer motvilligt till svärmor och kollar om hon kan passa sovande Sebastian medans vi åker upp...pust och stön för hon kollade på svt utan reklampauser..men hon kom. Sur för vi inte meddelat henne att vi ska byta kök och bla bla bla..
Vi åker upp och gör lite nytta medan vi väntar på Ikea folket.
Tio i tio ringer de och säger att ett fuck up med för många gratiskörningar gjort att de inte kan komma med vår betalda körning!
Antingen kommer de imorgon någongång eller så kunde vi vänta ytterligare en timme alltså till 23 och få leveransen...björnen ska jobba imorgon och jag tror ingen granne skulle gilla oss om en lastbil körde in på gården 23 på kvällen.

Nu brinner det duktigt i trasorna på mig så sur som jag är...
Vi ska leveransen inburen (vi hade tänkt bära själva) och fanimig gratis!
När vi kommer hem frågar vi snällt svärmor om hon kunde tänkas ställa upp och vara barnvakt imorgon medan jag får åka upp och släppa in ikeafolket...nej hon var upptagen, vilken dag som helst utom då vi behöver henne..
Kan du inte komma senare in till jobbet, Mattias säger hon.
-Nej jag har jobbat hemifrån i två dagar så jag måste vara på plats.
-jaha men det visste inte jag!!!!
-jag sa det till dig mamma när vi pratade i telefon.
-nä Mattias vi har inte pratat sen förra måndagen då JAG ringde dig...

Ja, då fick surkärringen in det också!

Åh så trött jag blir på allt och alla! Tar mig ett bad och går och lägger mig:(

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: