tisdag 30 mars 2010

The girls..

Har träffat mina tjejer ikväll..det är underbara, jag älskar att ha dem i mitt liv och tackar min lyckliga stjärna för så bra vänner.

Man kan säga att jag har 3 grupper med tjejer som jag umgås med. Dynamiken hos tjejer/kvinnor lite speciell, mer än 2 i en grupp och det kan uppstå friktion och irritation...vet inte varför, men så har jag iallafall upplevt det. Är man en större grupp vänner så uppstår det alltid subgrupper inom gruppen...man har sin bästis helt enkelt..ibland känner man sig utanför, ibland inte, det tisslas o tasslas lite ibland bakom ryggen...men hej...vid det här laget vet man hur det fungerar och man accepterar det.
Hur som helst tappade tråden..mina tjejer...tre grupper...ja, gruppen jag träffade idag. Tjejer jag känt sen grundskolan, närheten har kommit och gått genom åren, subgrupperna ändras...men vänskapen den består. När vi träffas är det som ingen tid har gått och vi tar vid diskussionerna vi avslutade sist vi träffades. Visserligen har samtalen gått ifrån det senaste ligget till den senaste ungen...men likväl..fantastiska vänner.
Grupp två..(bör påpeka att det finns ingen rangordning bland dessa). Dessa tjejer lärde jag känna under universitetstiden i Uppsala, galet gäng, galet bra vänner...
Grupp tre..där finns det en..fantastiska Fia. Du kom in i mitt liv för inte så länge sen, men du betyder otroligt mycket för mig, det är som om jag känt dig i hela mitt liv. Men vi kommer nog hänga tills vi dör, så det kompenserar för ungdomsåren (jag var rätt jobbig som barn/tonåring). Du träffade mig när jag peakade..vilket var väldigt passande att träffa den bästa när man kände sig som bäst:D

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

ååååååh, det där var det finaste jag någonsin läst. väldig O K.