tisdag 13 september 2011

Telefonförsäljare

de ringde nyss en go´ farbror...ja, så såg han ut i mitt huvud iallafall. Flera minuter in i samtalet inser jag att han försöker sälja böcker till mig. Tre stycken närmare bestämt, alla handlar om en kanin..samma kanin till och med.
Det var nog det roligaste samtalet jag haft på länge. Go´ och gla´ gubben kom ringde ifrån Lund bör jag kanske säga...därav att jag förstod vart 5e ord.
Av samtalet fick jag..
-Det är en väldigt gla´ kanin.
-Speglar och barn, tydligen ska de gå så bra ihop att det inte behövs sägas mer.
-Sidor som prasslar är bra när barnet ska nattas.
-Åker jag på semester till USA ska jag inte vara orolig för de har sjukhus där.
- De har även Disneyklubben där barnet kan fika med Långben, så då är det inga problem.
-Jag behöver inga böcker om jag ska till USA.
-I Lund kallas alla barn för "beijbisar" sagt med den bredaste dialekten.
Otroligt trevlig telefonförsäljare..tror jag..men varför kan man inte nixa mobilen?

Inga kommentarer: