måndag 10 oktober 2011

Men åh!

Idag skulle vi gå på fotbollsmatchen! Björnens kusinbarn och hans pappa skulle komma och hämta oss 10:30. Farmor och resten av gamlingarna skulle ta hand om min lilla skatt.

Fotbollsmatchen var helt fantastisk! Jag har aldrig någonsin haft en sån upplevelse förutom på en konsert möjligtvis.
Från grillningen och öldrickandet på parkeringen ( tailgate) till ingången till stadion, till atmosfären ja till och med matchen allt var fab!

Väl hemma väntade grillat och vi satte oss ner och åt och pratade om våra intryck och upplevelse. De äldre hade redan ätit så farmor satt i vardagsrummet. Inte tänkte vi mer på det, men sen när vi ätit klart och sätter oss där så....jag skämtar inte...nästan tårar, hon känner sig utanför! Vi pratar bara engelska, vi har varit borta hela dagen...
Jag höll mig tyst...min dag hade varit fantastisk, oförglömlig fram tills hon uttalade sig så..jag blir så trött och ledsen. Hela resan har handlat om henne och hennes behov hit och dit. Men den enda dagen som var vår, ja då känner hon sig utanför...
Vet du vad...du ville inte ens följa med, du valde att stå utanför, så lev med det!

Morr, spott , fräs! Nu ska jag sova bort ilskan!


- Posted using BlogPress from my iPhone