onsdag 7 november 2012

Engagerad

Min käre make säger jämt att jag är folkskygg och allmänt anti mot att göra nya saker och träffa nya människor.
Mest för att jag inte var sådär överförtjust över att gå på öppna förskolan..och blir tomatröd när jag ska tala inför stora grupper och undviker konfrontationer.

Igår gick jag med på att vara toastmadam på mitt ex bröllop och idag kände jag pressen på föräldrarmötet och gick med i föräldraföreningen. Så nu har jag ett fullspäckat schema..för tydligen är vi väldigt engagerade..det ska bakas inför lucia, införskaffas julklappar som måste vara pedagogiska...dessa skall sedan slås in fint.
Det ska ansökas om spons..och planeras..och pysslas..

Jisses..vad har jag gett mig in på?

1 kommentar:

jenni sa...

hihi. men vill bara säga att tala inför folk är skrämmande för de allra flesta och det kommer bli skitjobbigt. innan. under bara kör man och efter kommer du vara såå nöjd med dig själv! du kommer fixa det galant! mitt bästa råd: var dig själv. jag fick total prestationsångest över att jag skulle behöva vara rolig. jag är ingen lustigkurre. men bruden ville mest att jag skulle vara ordningsman. vilket gick finfint. så kolla vad de förväntar sig av sin toastmadame. använd riktigt bra smink (så syns inte det röda lika mkt, har samma problem) och underlätta för dig själv på alla tänkbara sätt samt ta ett glas bubbel innan du kör igång! lycka till!