lördag 5 maj 2012

Omföderskekurs fortsättning

Det blev tyvärr inga fler bilder..men det var en väldigt mysig lokal.
Vi var väl runt 8 blivande mammor och kanske 5 blivande pappor.

Jag var lite rädd att alla mammor skulle vara city chica och ja vissa föll under den stereotypen till utseendet men absolut inte till sättet. Det var mysiga, kloka människor allesammans.
Till skillnad från kursen i Märsta som kom ingen upp i foppatofflor och mjukisbyxor...ingen smet ut för att röka eller ens  stoppa in en prilla i pausen..och ingen mobiltelefon störde kursen.

Jag vet inte riktigt om jag ska kalla det en kurs..för det kändes mer som om man satt några vänner och bara samtalade om det som komma skall.
Alla ens frågor blev besvarade, de som fanns från start och alla som dök upp längst med vägen.

Vi talade om hur man ska bete sig gentemot det äldre syskonet, hur man kan hjälpa omgivningen att hjälpa och inte rasera det man byggt upp (sväääärmor....)
Vi gick igenom smärtlindring, förlossning allt ifrån normala till urakuta snitt...hur man går till väga om det går så snabbt att man måste föda hemma eller i bilen...tydligen kan det gå väldigt snabbt andra omgången.

Vad mer...det var nog det. En väldigt bra upplevelse helt enkelt. Rekommenderas!

Sen på kvällen drog jag på tjejmiddag. Ramlade in genom hemmets portar runt 2 på natten.
Big mistake!
Sebastian var enligt mannen rabiat..(trots att bägge snarkade när jag kom in)...han hade inte sovit på hela natten (varför ringde han inte hem mig kan man fråga...väntar fortfarande på svar..)

Imorse var mannen sur som en citron...trots att JAG bara sovit i ca 4 timmar...så var det väldigt väldigt synd om honom. Detta resulterade i ett smärre världskrig!
Jag sa ingenting...jag orkade inte..sa att om jag talar nu så kommer jag bara säga någonting dumt så då är det bättre att hålla tyst.
Det var tydligen fel väg att ta den med...men men...jag orkar som sagt inte.
Han hajar inte...helt enkelt.

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Det var tråkigt att höra, jag förstår inte varför han var sur.