tisdag 8 maj 2012

Upp som en pannkaka ner som en...

Idag började dagen lite knakigt med lite tjafs med mannen..lite vardagsmat nu när vi båda är hemma..men sen utvecklade sig dagen väldigt bra.
Hämtade upp finFia och bebban och drog till stinsen, köpte lite kläder. Sen spontanåkte vi till Ikea vilket per automatik leder till en toppendag oavsett om man hittar något eller ek! Idag rundade jag en billydörr för dryga hunkan, vilket får två tummar upp!

Sen när jag kom hem dock..
Mannen var sur som en citron för lillefis betett sig..ja lite mer som han brukar vara med mig om man säger så.
Grinig delux var dom bägge, ingen hade sovit eller ätit..
Och var min naturliga respons..min vardag liksom...

Lite senare skulle mannen åka och träna så jag skulle natta.
Ungen var fullständigt rabiat! Slog mig, slängde nappen och bara gallskrek i nästan en halvtimme!
Kunde inte göra ett skit! Försökte med alla knep men inget fungerade!
Började få smått panik och undrade om ungen hade ont eller skadat sig..DÅ KOMMER MANNEN IN PÅ RUMMET!
Han har suttit på toa under tiden ungen bara vrålar! Jag trodde han gått för länge sen för i min värld skulle man kommit in för läääänge sen.

Vid det här laget har hormonerna kickat in också.
Tårarna bara sprutar på både mig och Sebastian, sammandragningar, mjölk sprutar ur bröna..och lille nöten i magen sparkar hejvilt! Jag brölar att Sebastian hatar mig och intar det Oprah kallar "the ugly cry"!

Sebastian somnade till slut, mannen åkte och träna..kvar är jag och äter praliner..:(

Fancy truffles..because I'm worth it!

2 kommentarer:

jenni sa...

hua! fast kul att du delar med dig. you are sooo worth it! (pralinerna alltså, inte citronerna)

Feeah Faerie sa...

Jag förstår fortfarande inte varför han är sur!