torsdag 5 juli 2012

Ett steg längre..

Min älskade man är en drama queen utan dess like ibland. Och nu har han tagit det ytterligare till sin spets!
Att det finns extrema likheter mellan han och vår son är inget jag förnekar.
Mattias är Sebastians största idol och vice versa.

Mattias har sedan länge försökt hitta egna liknelser och dragit egna slutsatser. Som typ "han kanske också får ont i magen av korv"
"han kanske precis som jag tål inte det här..eller det där"

Igår när vi upptäckte att hans sista kindtänder håller på att tränga fram i underkäken säger mannen.
"Kan tänderna vars hormonstyrda?
Jag har ju haft problem med mina kindtänder de senaste två dagarna..mina visdomständer har flyttat på sig"
Denna enorma tandvärk min man pratar om kom för det första som en överraskning för mig..han som annars är väldigt bra på att jämra sig över sina plågor;)
Jag svarar "jo men visst kan väl det vars hormonstyrt hjärtat men jag tror inte hormonerna hoppar emellan er sådär" försöker jag diplomatiskt svara..

"Men ni kvinnor kan ju synka era menscyklar ju!" svarar han förnärmat..

Ja vad ska man säga..min mans visdomständer är hormonkopplade med min sons mjölktandsproduktion...