måndag 2 juli 2012

Trauma

Vi blev rådda att åka till Cityakuten av BVC för att råda bot på Sebastians för korta tungband..
Så idag åkte vi dit, han hade haft en dålig natt och betedde sig överjävligt så varför inte liksom:S
De sa att de gjorde inga sådana ingrepp utan att vi skulle få träffa doktorn som skulle bedömma honom och sen remittera oss vidare.

Efter ca 2 1/2 timme fick vi träffa en doktor. Som på typ 30sekunder beslöt att klippa tungan här och nu. Håll fast barnet blev kommandot.
Lättare sagt än gjort, ungen är STARK!!

Mattias nöp fast honom, läkaren och systern hjälptes åt att bända upp käkarna och klippa. Jag stod med tårarna ytterst nära ögonvrån och bara såg skräcken och paniken i min lilla bebis ögon.
Jag antog att det gjorde ont så som han skrek och kämpade. Men så fort allt var klart och han blev frisläppt så tystnade han direkt. Han gillar inte att bli fasthållen skulle man kunna säga...;)

Nu är jag helt slut..på alla plan. Ska sätta mig på soffan och gråta en skvätt..det behöver jag efter den här dagen! Puh!!!

2 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

Nämenvadfan! Jag fick panik bara av att läsa. Kram på er. Nu kommer han alltså kunna tungkyssa Bebban? ;-)

Sälen sa...

Ja förhoppningsvis ska de bli resultatet, men än så länge vägrar han lipa, så det är svårt att säga. Jag hoppas att vi inte behöver gå igenom detta igen!!! Haft jordens mardrömmar!