torsdag 6 september 2012

Oskuld

Första dagen ensam med bägge barnen. Sebastian vaknade 05:30, väckte då lillebror som precis somnat efter att ha varit vaken sen 02:30.
Trött är mitt förnamn.
Jag hade packat förskoleväskan och valt kläder kvällen innan så det var klart.
Jag hade diskat alla nappflaskor så de skulle vara rena för morgonvälling/mjölk.
Jag klädde mig snabbt för att åtminstone jag skulle vara klar för att gå.

Sebastian kom åt väskan under tiden han "åt frukost" dvs allt är fläckat med smörfingrar.
Jag matade lillebror och halvvägs skulle vi rapa lite..då tar Sebastian flaskan och dricker upp resterande ersättning. Bror duktig som han är skulle han ställa flaskan på diskbänken..men välter ner alla andra rena flaskor i diskhon med smutsigt vatten..
Lillebror kräktes över mina kläder..
Får jag den ena att somna väcker den andra den genast och vice versa..
Jag har redan bytt fyra blöjor och NU bajsade Sebastian ner sig..

Mannen ringde precis och sa att hans jobbdator inte fungerar...hur är de information jag behöver??

Han har tagit bilen till jobbet och vi måste storhandla..självklart håller allt på att ta slut samtidigt..

1 kommentar:

jenni sa...

Oh my lord! Låter som en drömstart det där! Men kul att du delar med dig.