fredag 14 september 2012

Recap

Igår blev det pasta med lövbiffspestosås från kassen, glömde att ta bild. Det gick snabbt att laga men tyvärr var jag lite stressad (barn skrek) så jag smakade inte av och det hela hade behövt lite mer krydda.
Än så länge har kassen toklevererat! Det är gott, det går snabbt och jag slipper tänka på vad som ska lagas och handlas!

Annars då?

Förskolan är både bra och dåligt för Sebastian. Han trivs bra och får leka med sina kompisar, han utvecklas massor och är toktrött när han kommer hem. Han sover nästan hela nätterna själv.
MEN han blir för trött. Oavsett hur mycket han sover är han snortrött och blir så rabiat, vill ingenting ! Sjukt tidskrävande och irriterande..men vad göra..

Idag var mannen ledig för vi skulle göra framsteg med framsidan. I mitt stilla sinne trodde jag att detta skulle underlätta min dag, att ta hand om två barn är ingen picknick. Men icke!
Enklare att vara hemma själv, vilken gnällspik! Hundra frågor! Jag dööör!

Med framsteg gjordes.
Vi hämtade ett släp med grus, tömde ett släp med grus, vi fyllde ett släp med jord och tömde till slut det. Sex stora hinkar med stenmjöl och sand bar vi också...och stenplattor. Men nu är hälften lagd och imorgon blir det sista lagt. Om jag kan röra mig..har så ont i kroppen..tror det kallas träningsvärk;)

Imorgon då! Stor dag! Sebastians första dag med "skogsknopparna" ut i skogen ska han, med matsäck och komma i kontakt med naturen!

Inga kommentarer: