söndag 22 maj 2011

Milk for brains..

Den här dimman av mjölk som min hjärnan huserat i de senaste tre månaderna är outhärdlig...jag brukar väldigt sällan glömma saker och jag har alltid kunnat ha minst en tusen saker i hjärnan samtidigt.
Nu är detta omöjligt....jag kan knappt minnas något jag själv sagt två sekunder senare...post-it lappar måste skrivas om precis allt och t o m då är det ingen garanti att jag minns det...
Två exempel som hände mig idag....

Amningshjärna 1: Jag har i flera dagar använt mig av såndär näsolja, för jag känt mig lite torr i slemhinnorna ( för övrigt ett vidrigt ord...slemhinna...*urk*), jag har inte känt någon vidare effekt. Idag upptäcker jag att den lilla sprayflaskan har ett lock...jag har alltså inte sprayat min näsa den senaste veckan utan bara sprayat olja i locket...tadaaam...pissmo hjärna!

Amningshjärna 2: Mannen har åkt till Åland och fiskat hela helgen och igår åkte jag till mina föräldrar för att sova över, lilleman får oavbrutet med stimulans och uppmärksamhet och jag får väl behövd vila och avlastning...anywho...idag skulle jag hämta mannen i Märsta för att sedan återvända till mina päron för middag..jag tänker att jag lämnar lilleman där, åker lite tidigare så jag kan göra lite nytta hemma. Jag packar allt jag behöver packa, lämnar lilleman nyammad och bytt...kör hem, packar ur bilen...och inser att jag inte tagit med mig nycklarna hem!! Suck vad trött man blir...det var ingen idé att åka och hämta dom igen...utan jag satt som en idiot på parkeringen tills mannen kom hem....

Inga kommentarer: