lördag 14 maj 2011

Skillnad mellan mamma o pappa

Vi ska få besök idag kl11, jag börjar redan igår plocka undan och tror att vi gemensamt kommer på en plan för städningen. Den gick ut på följande, du (pappa) tar barnet på en promenad och jag (mamma) städar.
Idag ställer jag en klocka efter en natt med ammning för att städa, behövs egentligen inte för barnet väcker mig ändå. Pappa sover...
Jag och barnet gör vårt bästa för att städa utan att väsnas. Väcker till slut pappa tjugo i 10. Han drar sig i sängen till 10. Han vill äta frukost, duscha och bajsa!
Mamma tror hon duschade i tisdags...
Mamma ammar, byter och klär på barnet...

Jag skriver på min iphone och har tröttnat på skiten...jag hade en massa fler punkter som alla ledde till samma mål.
Pappa värdelös o mamma rockar.

Vad får jag för svar när jag får ett utbrott över orättvisan?
Men du måste börja lära dig att inte sätta alla andra först och tänka på dig själv.
Ungen skriker och vill ha mat...men mamma vill blogga...varför fattar inte en tremånaders baby det? Det ska pappa få förklara när han är klar på toa..


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: