tisdag 10 maj 2011

Puh..

Vilken dag och vilken härlig värme!
Började dagen med en rask promenad upp till Valsta för att luncha med några fotbollsmorsor. Det blev en bra dag med mycket kaffe, skratt och samtal.
Träffade lille Lucas för första gången, det senaste tillskottet, 2 veckor gammal...insåg att jag redan glömt att bebisar är så små...
Sen traskade jag hem via Steninge, förbi Willys för att handla lite mat..sen brast det för lilleman...han gallskrek och tårarna sprutade, inget tröstade, inte napp, inte bröst..bara att bli buren fungerade stundtals...så i ren panik sprang jag förbi fina T och lugnade ner mig med lite kaffe och skitsnack. Lilleman tystnade till slut...fan vet vad som var fel på honom.
Väl hemma så var jag helt matt, slut som artist. Hade sett fram emot en kväll med navelskådning framför TV:n...tji fick jag..mannen skulle träna, kvar blev jag med en arg unge..fick honom i säng precis när mannen skulle åka och då får jag äntligen sätta mig ner och äta lite middag..då ringer en hysterisk fotbollsmamma som försöker med alla medel få tag på sin man som tränar...deras 3 mån dotter hade fått skyhög feber och det var bums til akuten som gällde. Snäll som jag var (för jag fick inte tag på någon annan) fick jag rycka lilleman ur sängen och ta en taxi ner till plan för att meddela hennes man. De var jätte tacksamma och det slutade med att vi även skjutsade hennes man till akuten för att möta upp den hysteriska mamman och den heta ungen. Vad gör man inte för sina vänner?
Nu är kl 22:30 och jag har äntligen landat i soffan..dags att sova, ska upp tidigt imorgon och skjutsa min man till Löwet för att röntga hans trasiga knä...ja..så han är konstaterad trasig inför matchen på lördag...suck och ingen kommentar..
Mina nya fina skor jag beställde för några dagar sen har kommit..mannens kommentar..dom har lite strippar-känsla där fram...vad vet han...dom är snygga, dom är bekväma och dom passar. Plus att höga klackar trollar bort minst 5 kg! Fab! Så hans strippa kan han stoppa upp någonstans!
Nu sova!

2 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

vilken dag, vad fin du är. Jag vill se skorna :)

Anna sa...

Bild på skorna, tack :-)