lördag 28 maj 2011

Rosémingel

Igår vankades det rosémingel/provning, eftersom jag aldrig har varit roséns största fan tog jag detta som en möjlighet att lära mig uppskatta denna dryck.
Och ja, jag lärde mig uppskatta det alright....väldigt mycket..lite för mycket.
Vi var 7 personer i gruppen och vi hade 9 flaskor att gå igenom...sådär runt 4:e flaska började jag bli lite luddig....så jag trappade ner det hela och drack mer vatten och åt mer snask...jag kände att jag återfick kontrollen. Puh...
Efter provningen var färdig fick man dricka mer utav det vin man tyckte var godast...någonstans här spårade det ur för mig. Jag kände mig berusad men fortfarande inte mer än det....och det kunde jag leva med.
Men någongång under promenade hem började jag vingla...och vingla och vingla. Väl hemma tyckte jag fortfarande ja, jag är berusad men hej..jag kan hantera det och går och lägger mig.
Inatt...vaknar jag...jag har ingen aning om var jag är...jag har knappt någon aning om vem jag är....när jag sen till min fasa känner att någon suger på min tutte, var jag på väg att skrika högt. Men återfick snabbt mitt förstånd...Snabbt ut med tutten...skäller på maken som gett mig ungen...fattade inte han att jag var pruttis? Tydligen inte...
Jag stormar ut ur sovrummet...
Lägger mig i gästsängen och har den sjukaste drömmen om att jag började få bröstvårtor över hela kroppen....när jag vaknade igen...är jag så bakis att jag vill dö.....väldigt pigg bebis var inte det jag ville ha på menyn...men det var bara att bita ihop och säga dom berömda orden, jag ska aldrig dricka igen!

Gott med rosé igår...idag vill jag bara kräkas:(

Inga kommentarer: