fredag 2 oktober 2009

80årig tant halkar i duschen...

Det är fredag och jag borde jubla..men jag har så jävla ont att det enda jag kan göra är att inte gråta.
Skulle hoppa in i duschen imorse...björnen var redan där inne så jag skulle smidigt smita in och överaska...och did I ever..jag halkar till och inte bara en gång utan två..jag skulle ju självklart försöka rädda min värdighet genom att snabbt ställa mig upp efter första fallet..problemet är ju bara att min högra fot inte riktigt reagerar som andra fötter..utan överger mig...och fall nr 2 är ett faktum..så där står man...naken...ska jag grabba tag i duschdraperiet och med huvudet först dyka in i badkaret..eller ska jag slänga mig mot diskmaskinen..som tur är grabbar björnen tag i mig och jag återfår balans. Jag gråter som ett barn inombords..det gör så jävla ont..all vikt har kommit på knät..nu är den stor som en grapefrukt...den pulserar elakt...Mattias säger att jag ska ta smärtstillande men absolut inget som innehåller blodförtunnande...alla min kemikunskaper flyger ut genom fönstret när han säger så..jag kan ingenting...inte ett ämne från kemin eller farmakologin dyker upp i hjärnan..så jag tar ingenting...min rädlsa tar överhanden...bättre smärta som man känner än något ämne i kroppen som skadar som man märker när det är för sent...pissmo fredag.

Imorgon ska jag på bröllop...jag hade köpt skitfina skor...högklackade skor...undra hur det kommer att gå?

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Nej men hjärtat! Hihi, nej jag skrattar inte, uscha!!! Lycka till med skorna i morgon och knäpp kort på knät. kram