onsdag 21 oktober 2009

Snilleblixtar!

Detta eviga bröllopsplanerande...hur som helt..jag är ett geni...eller??
Igår slog det mig...ris! De absolut finaste bilderna som jag sett på nygifta par...år sådana ögonblick fångade när riset kastas efter vigseln! Cheezy..ja..men ändå...fint!

Ris då..det får man inte kasta..fy fy..det sväller i magen på de stackars fåglarna som äter riset...och sen dör dom..dvs inte bra...
Kastar du något annat så måste du städa upp efter dig...det är INTE roligt att städa i normala fall...det måste vara ÄNNU tråkigare att städa på sin bröllopsdag. Så vad är alternativen?

Självklart har ju någon pengagirig tomte tänkt på detta...formpressat socker är lösningen. De har formpressat socker till olika former...bröllopsklocker, stjärnor, hjärtan..det ser fint ut..och när det landar på marken så löser de upp sig i kontakt med vatten. Problem solved...eller???

Det finns enbart ETT företag i Sverige som säljer detta...en pytteliten påse till det hutlösa priset 249kr plus frakt!! Plus att de bara säljer varianten hjärtformad *kräks lite i munnen...* Från utlandet är det i stort sätt omöjligt att få dem att frakta till Sverige...månen är typ lättare...undrar ifall folk vet var Sverige ligger??? Dumma amerikaner...*kräks igen*

Hur som helst...spånade under lunchen med mina kollegor...ska jag bara bita i det sura äpplet..köpa skiten? Eller vad kan slängas...fick en massa "hjälpsamma" tips...kokos, tio kronor, fågelfrö, tomater, ärtor..mm...Sen slog det mig! Pang!! Formpressat socker som smälter i kontakt med vatten...hm...gör inte vanligt socker det också?? Hallå!! Pärlsocker ser ju typ ut som ris!!!Och det kostar inte heller så jättemycket...(alternativt salt, men jag tror på socker)
Är det inte brillant!? Jag ringde helt upprymd till M, jag har kommit på det...jag spar pengar!! Tjoho!! Hans svar var...hmm....

Killar?!?!

3 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

Det är en sjukt bra idé... om det inte regnar då :D

Sälen sa...

Men om det regnar kommer ju de dyra socker-riset smälta likväl...men då har jag ju iallafall inte spenderat 500 kr på något som smälter...eller är jag bara dumsnål nu?? Bör jag tänka på något helt annat? Kvarnsalt...runt...smälter det lika lätt?? Ett test! Ett pärlsocker vs ett kvarnsalt...en vattenspruta (liknar regn typ) och sen kolla vad som smälter ofinast...Tänk om jag står där bröllopsdagen...socker/salt i håret..det regnar..det smälter...och det ser ut som om jag fått en sats i fejjan?? The horror!!

Feeah Faerie sa...

hahahahahhahahah du är fan inte rumsren... that´s why I love you