tisdag 13 oktober 2009

Ja, eftersom det ändå snöar...

Vaknade och såg till min förfäran att det snöar ute..känner att jag dör lite inombords när jag inser att jag måste bege mig ut i det hemska vädret..
Likt den gamla scouten jag aldrig var tänker jag lager på lager, men eftersom det var älsklings tur att tvätta har jag inget som är rent...märkligt.. Jag skakar till i märgen av kyla och inser att dagen kommer suga. Jag kan lyckas ta fram en relativt trevlig person i sväl och trötthet, men i kyla...inte en chans. Jag blir frys-bitch upphöjt till 10.
Kommer till jobbet och skiten ser fanimig exakt ut som jag lämnade den igår...varför å varför har inte en inredningstomte varit här och pysslat under natten för att muntra upp min dag? Världen är orättvis...och jag fryser. Som om jag beställt mer helvete på posten har de nyss bytt fönster på jobbet...och de har inte varit och tätat de än(!!)...trots att 4 värmefläktar som konstant blåser tropiska vindar åt mitt håll och jag ser ut den bästa Charlotte Perelli (in a fat-suit) fryser jag ihjäl...det läcker in kyla i snabbare takt än jag kan värma mig själv...nu ska jag försöka stuffa till lite snärtiga låtar på Vinyl...tanterna här på jobbet säger att de får nostalgi-trippar av att komma in till mig...hur ska jag tolka det?? Dissar de min "bli glad musik" eller hyllar de ??

Inga kommentarer: