fredag 18 februari 2011

Det händer grejer..

Jag började känna av lite småvärkar igår kväll, men det var återigen ingenting vare sig smärtsamt eller regelbundet..men vi tog ett beslut att gå och lägga oss ifall något skulle sätta igång, så vi fick några timmars sömn.
Vid 23 hade jag fortfarande inte somnat..inte för att värkarna direkt gjorde ont utan för björnfan snarkade...efter några riktade sparkar och slag samt isättande av öronproppar lyckades jag till slut somna lite..
Vid ett vaknade jag första gången av att jag behövde kissa, jag hade fortfarande värkar, det kände jag...men jag kunde somna om utan några större problem.
Sen nu vaknade jag vid tre med starkare värkar, jag passade på att gå på toaletten igen...och sen dess...mer och mer smärta...de är inte täta än, men jisses de känns.
Jag väckte björnen för att han skulle hjälpa mig ta fram bindor för jag blöder lite och just då kunde jag inte böja mig ner av smärtan...men jag har sagt åt honom att försöka fortsätta sova..Jag kände att jag inte kunde fortsätta ligga ner, så jag sitter i soffan på en handduk, profylaxandas, bloggar lite och dricker fruksoppa...

Jag har läst en massa om värkarna..alla beskriver det som mensvärk (till en början). Jag diskuterade detta med björnen igår när jag började få mina värkar...jag dissade beskrivelsen helt, då jag ett-inte tyckte det gjorde speciellt ont...två-inte riktigt kunde minnas mensvärk, det var ju ändå ett bra tag sen jag hade mensvärk sist...
Nu, minns jag det....och ja, det kan väl vara ett sätt att förklara smärtan, men om man drar upp volymen på smärtan.
Jag kan å andra sidan varit väldigt förskonad från kraftig mensvärk...men vad jag minns det nu, tyckte jag att min mensvärk var rätt hemsk...men detta som sagt...ja, det gör ont i samma område, fast värre...
Profylaxandningen fungerar fortfarande känner jag....jag har ännu inte tagit fram min TENS apparat eller vetekudde...även om vetekudden börjar locka...kanske inte som smärtlindring direkt utan mer för att det låter skönt med något varmt under magen.
Fundear även på om jag ska lägga mig i badet..men vet inte om det skulle ge mig speciellt mycket just nu...även om jag om jag ska vara ärlig, nog mest drar mig för det, för att inte störa grannarna...jag kanske kommer över det snart....men just nu lockar det inte så mycket...

Jag återkommer..

Inga kommentarer: