lördag 9 januari 2010

Fest..

jepp idag vankas det fest..fest till min och björnens ära. Det är mina föräldrar som bjuder och man kan förvänta sig precis vad som helst..jag har ingen aning...och just nu känner jag mig alldeles för trött för att oroa mig för vad som komma skall.

Jag vaknade idag utav att klockan ringde vid nio. Jag hade en heldag planerad med min gravida vän och hennes man. Vi skulle kolla på barnvagnar...herrejävlar vilken djungel! Vi var på big baby, barnens hus, babyland och toys r us, ah just det...ikea också..
Vad köpte de? Ett fårskinn och några tvättlappar...
De hade typ ingen aning om vad saker och ting kostar och vad som egentligen behövs för ett barn..jag kände mig som en safariledare när jag navigerade dem bland alla boogaboos, emmaljunga och brio. Bad dem tänka på hjul, lastutrymme, mjukliftar och sittdelar...
Jag tyckte att allt man behöver köpa för att ta emot ett barn borde stå tillsammans med vad det kostar på kondompaketen...då tror jag att fler skulle använda dom och fundera en extra gång innan de förökade sig;)

PS.Jag vägde mig igår och insåg att jag väger mer än en nyfödd val och behöver gå ner i vikt.....

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

hehehehehe word! Hoppas festen för er är toppen och att satan kommer på besök.