onsdag 20 januari 2010

Mötet

Idag har mina päron träffat mamma björn, allt gick mycket smidigare än jag fasat för och jag skulle nästan kunna sträcka mig till att säga att det var trevligt. Det verkar som om man faktiskt kan lära gamla hundar att sitta, då både min mor och far verkat lyssna på alla mina order och höll sig i skinnet trots att de på sitt typiska chilenska manér inte kunde komma i tid till kvällens möte...men hade de kommit i tid hade jag nog dött på fläcken...men puh...nu är det första mötet över iallafall.

Sen då...sen päronen åkte så har jag spenderat större delen av kvällen med att skriva mitt CV, fylla i min kompetensprofil som det så fint heter och mailat. Jag söker så desperat efter jobb att det nästan är lite sorgligt...men men...inkomst måste man ha. Björnen är stor och måste ha mat...han gillar även tv-spel och sånt är dyrt.

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

sicken tur att det gick bra! jag har ingen mobil pga mupp3 så ring mister om du vill mig något. Provning blir i början på nästa vecka. PoK