måndag 6 september 2010

Bisarrt inköp...

På vägen hem från jobbet stannade vi vid Babyland och Barnens Hus..jag hade hört att det var nedsatta priser på 2010:orna eftersom 2011:orna är på ingång (t o m jargongen sitter efter besöken...jag är hjärntvättad).
Tanken har hela tiden varit att vi ska köpa en begagnad på blocket, men efter noga undersökningar var det faktiskt inte så billigt..i snitt 500kr under nypris...Men nu när bytet av årsmodeller så blev det billigare att köpa nytt än gammalt.
Hela vagnen (utan liggdel) blev 700kr billigare..men då var vi tvungna att ta den med detsamma och precis som den såg ut. Det blev en i fräsigt svart krokodilskinn (fejk of course)..men jag kan leva med den..
Vi passade även på att köpa en bilbarnstol...men sen åkte vi till nästa butik..och där var det billigare. Så vi köpte den där för en billig penning och sen åkte vi och lämnade tillbaka den första vi hade köpt. Så nu kändes det bra för vi hade gjort jordens kap!

Sen skulle jag köra vagnen med alla tillbehör till lägenheten och få upp den två trappor..
jag var självklart tvungen att få en massa hjälp utav björnen, skulle aldrig någonsin klarat det själv. Blev genast helt svettig utav tanken att behöva göra detta med ett barn...hoppas det går över...för tillfället träningskör vi båda vagnen i vardagsrummet...herregud vad vi är löjliga ;)

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

oh lord! här händer det grejjer!