onsdag 29 september 2010

Prisa svt play!

Ligger nerbäddad i soffan och snörvlar, både för att jag är tokigt förkylt och för att jag känner mig otroligt påverkad utav ett program jag sitter och kollar på.

Jag fick tipset via Magdalena Graafs blogg, en brasklapp, vilken fantastisk kvinna, vilket livsöde, man kan inte annat än beundra hennes livgnista när man har läst hennes bok. Nu kom jag bort från ämnet. Maggan deltog i programmet "Sommarpratarna" på SVT, jag missade självklart det när det gick på TV, men prisa nutida teknik, det finns att se på svt play!

Och vilket program...vilka talare, vilka livsöden, vilka berättelser.

Paolo Roberto är programledare..har aldrig riktigt gillat snubben..men i denna programledarroll, som sig själv...vilken pärla!
Maggan själv då...ja, läs ovan.
Annika Öst...vad hon nu heter..tappade namnet..hon som satt i ett amerikanskt fängelse i över 25 år för mord
Stig Larssons änka..vad hon kan tala fint..
Och sen en för mig obekant snubbe, men vilken sympatisk gubbe...en präst som förlorat 2 utav sina 3 barn till en fruktansvärd sjukdom...

Jag har inte sett klart på programmet än...men jag är redan såld!

Inga kommentarer: