onsdag 1 september 2010

F´låt

Jag har varit rutten på att blogga..jag har inte orkat eller känt mig inspirerad och då finns det ju egentligen ingen riktig mening med att blogga. Det skulle bara tråka ut er och mig själv.

Jag har känt mig låg, nere och illamående. Jag borde vara glad, jag är ju på smällen, med bebis, preggo..gravid. Många sätt att säga, varenda en av dem sanna sen jag kissade på stickan.
Första veckan var jag helt paralyserad av skräck. Klarar jag av det här?
Ganska så snabbt efter kisseriet kom illamåendet och tröttheten. Och den har hållt i sig tills nu, eller tills i måndags.
I måndags försvann illamåendet men då kom smärtan och blodet...då äntrade den paralyserade skräcken igen.
Jag har varit så upptagen med att vara trött och illamående att jag inte riktigt kunnat vara glad..skulle allt ta slut nu innan det ens hann börja.
Efter många turer med sjukvårdsupplysningen som jag för övrigt inte har ett enda snällt ord att säga om..så sket vi i vad det sa och åkte in till gynakuten. Väl där tog det ungefär 15 minuter innan det konstaterades att "skorpan" (arbetsnamnet) mådde bra där inne. Det lilla hjärtat slog och en liten liten tass rörde sig..först så sög den på tummen, men sen när barnmorskan ville se den röra sig lite till och dunsade till magen (!) så vinkade den lite till en nervös blivande mamma och pappa.
Så det är min hemlighet....
Från och med nu ska jag blogga bättre för jag mår bättre, nu är det skrivet, nu ska det bli sant!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Jippi, vilket fint inlägg. Väl värt att vänta på.