söndag 19 september 2010

Blodpudding och valfläsk

Vilken söndag!

Det hela började med att jag vaknade och kände mig otroligt bakfull...konstigt med tanke på att jag inte drack en droppe igår, måste ha varit bristen på sömn.

Gårdagen gick i fotbollens tecken. Björnen hade sin sista match i karriären (säger han...) och det hela avslutades med en vinst och därmed en fortsatt plats i superserien. I människohögen i slutet på matchen avslöjade han för lagkompisarna att han ska bli "papa bear" och det hela möttes med jubel. Mer jubel följde inom kort då ytterligare två avslöjade samma sak. Roligt för då har man fler att promenera med under mammaledigheten:)

Därefter styrde skutan hem till farmor, bästaste Päron följde med för att delta i ett traditionellt chilenskt nationaldagsfirande med empanadas (piroger) och rödtjut...eller i mitt fall vatten..
Det var en riktigt trevlig kväll med mycket diskussioner och skratt. Björnen och Päron fick i sig lite vin och sen drog vi till förfesten som laget hade för att fira. Det dracks en hel del och ja..boys will be boys...
Eftersom jag var nykter fick jag åka några vändor till KC, men till slut var jag färdig med fyllekörandet. Jag skulle få fri dricka om jag följde med in och björnen garanterade att det bara skulle intas en öl.
Efter björnen sugit i sig ölen som en snigel och direkt köpt en breezer..och jag börjat se i kors..gav jag upp och fick med mig björnen hem.
Bäddade i soffan för grisen och sängen för päron och stupade i säng. Alla killarna snarkade och stank som...ja jag finner inga ord...kanske därför jag kände mig bakis...passiv fylla pga ångorna?

Frukosten tog jag som ett tecken att brilljera som fru. Det blev amerikanska pannkakor, äggröra, bacon mm. mm. Det uppskattades och jag fick pluspoäng, yay!

Sen gick jag och björnen och röstade...nog om det.

Efter röstningen väntade lunch hos Finfina F och mister, det blev fantastisk god pizza, en vegetarisk (min favvo) och en med kött.
Jag och björnen blev lite hetsiga när det diskuterades politik, att vi aldrig lär oss att vi inte ska ge oss in i den ormgropen? Vi vet var vi står i dessa frågor...jag på jorden och han på månen..typ.
Vi promenerade alla tillsammans till järnia, där det inhandlades sodastreamers!
Äntligen!! En graving som jag fått som jag bara inte kommer ifrån är bubbelvatten! Inget är godare än riktigt kall och svalkande bubbelvatten...mmmm

Nu sitter jag och kollar valresultaten...jag kan inte säga att jag är förvånad, men jag är ändå besviken. Nog om det!

Vad mer...jo jag har läst ut min mammabok. Rolig och informativ, men jag kommer nog inte att läsa en till. Det negativa gör mig helt bajsnödigt nervös och orolig medans det positiva gör mig helt blödig och tårarna sprutar. Bara att inse att från och med att mensen uteblev tills att man dör...kommer man vara orolig för detta lilla liv. Lilla lilla skorpan, live long and prosper.

Inga kommentarer: