torsdag 25 november 2010

Föräldrarkurs del 2

Jaha så nu var det över...ska jag känna mig helt redo inför att bli mamma nu?
Tja...jag har ju läst en del böcker, men vår barnmorska Jessica som även var den som höll i våran föräldrarkurs är ju bara för bra, så jo, jag känner mig mer förberedd och ja, jag skulle rekommendera andra blivande förstagångspäron att gå kursen.

Jag fick mina ögon öppnade lite för andra typer av smärtlindring...även om jag inte ändrat några direkta åsikter än...så har kanske några utav mina fördomar om andra smärtlindringsformer ändrats lite och det kan komma att ändra mina beslut...men vi får se.

Filmerna däremot de visar....under all kritik! Förra gången visade de en förlossningsfilm, som var så gulligull rosa fluffig så jag nästan kräktes...
Denna gång så var det en film om amning och livet efter förlossningen....ja den var också väääldigt sockersöt..men det var en del söta bebisar, som fick det att pirra till lite i kroppen...de är ju sååå söta!
MEN och ett stort MEN om denna film!
Ett...en kvinna pratar om såriga och ömma bröstvårtor och hur hon smörjde in dem med citronsaft?!? Alltså hur jävla smärtsamt låter inte det på en skala...såriga bröstvårtor plus citron..det låter inte som en helt överhejig kombo i min värld.
Två...en barnmorska pratar om amning...och hon har ett löstbröst som ser helt bisarrt ut...som en brun boll med en gigantisk bröstvårta på...och hon demonsterar hur barnet skall amma på bästa sätt genom att HELT SERIÖST stoppa lösbröstet i munnen...helt galet..hela gruppen brast ut i ett kollektivt asflabb...tror inte riktigt det behöver bli såå grafiskt för att poängen ska gå fram...även om du är riktigt korkad...

jösses...

Inga kommentarer: