tisdag 23 november 2010

Kan det inte bara bli helg?

Hela veckan har jag känt mig ur fas...redan på måndagen kändes det som om det var onsdag...inte för att det var en rolig dag...men det bara kändes i kroppen att det snart måste vara helg.
Varje dag har jag dessutom haft så sjukt mycket att göra på dagarna, vilket gjort mig helt mosig i huvudet och förvirrad..dagarna har känts som eoner.

Igår var jag med om det mest bizarra på jobbet, på bra länge...och jag jobbar på ett sjukt jävla ställe, så det säger mycket.
Hur som helst. Jag och J vår fd sommarjobbare som numera gör sitt exjobb lyxade till det lite på lunchen med att gå och köpa glass och kaffe på pressbyrån. (Kaffet i lunchrummet går inte att dricka...men det är att rekommendera om du är hård i magen, för jag lovar du springer på muggen omgående)
Vart var jag....just..glass. Det var lunchtid så vi ville sätta oss ner och njuta lite av vår glass. Det var rätt fullt överallt, men vi väljer några mjuka soffor mittemot två damer som äter sin lunch.
Helt plötsligt helt out of the blue..börjar den ena kvinnan att kräkas..och vi snackar inte lite kräks utan jordens exorsisten-kaskadspya...
Vid det här laget upptäcker jag att J är vääääldigt känslig för kräks..(krävs mer än så för att få mig att blinka) så vi måste gå väääldigt snabbt.. hela situationen blev så komisk så snabbt att jag fick jordens fnitterattack...och den håller fortfarande i sig om jag bara tänker på den stackars kvinnan som kräks och Js helt förfärade blick...

Vad mer...just..förvärkar..som kalas för livmodern...not! inte speciellt skönt..inte speciellt farligt heller...lite vanka fram och tillbaka..lite gnida på magen....lite andas...det går över.

Måste boka profylax...tror stenhårt på andning!

Inga kommentarer: