måndag 1 november 2010

Hmm

Har haft fullt upp på jobbet idag..tänkte jag skulle hinna mikroblogga lite från luren men inte ens det hann jag med.
Dagen fullkomligt flög förbi, dels för att jag hade fullt upp och dels för att den trevliga sommarvikarien vi hade är tillbaka för att göra sitt exjobb, så då har jag någon vettig person att hänga med under rasterna. Dagen slutade t o m med övertid..om det är något positivt eller inte låter jag vara osagt.
Jag bad om gravidbyxor idag...jag håller på att spräcka de nuvarande jobbarbyxorna...nu i efterhand när jag fick reda på att det förmodligen kommer ta en månad för min kära arbetsgivare att skaka fram mammabyxor inser jag att jag borde bett om det för länge sen...hur ska detta sluta.

Idag har jag känt mig otroligt gravid, jag har nästan anammat vobblet när jag gick..om det beror på stormagen eller smärtan i ryggen vet jag inte...men t o m björnen sa att junior såg ovanligt stor ut idag...kan man blir übergravid över en natt?

Jag har legat i badet den senaste timmen och läst min bok "att föda"...kommer fortfaranande på mig själv att hålla andan när jag läser om förlossningar och samtidigt känna ett nervöst pirr nere i magen...medans när hon skriver om starka kvinnor och olika tekniker för att hantera smärtan så känner jag hur en lättnad sprider sig i bröstkorgen...märkligt hur det kan vända så...tur att det är en bit kvar till jag hamnar i förlossningssitsen så jag hinner bli mer bekväm med tanken..

Nu jag är så trött att ögonen kliar...björnen spelar krigsspel...så jag lär väl drömma om krig o elände...blir väl en förbättring för de senaste nätterna har jag antingen drömt om att jag tappar bebisar när jag ska ta i dom eller att jag ramlar i trappor och landar på magen...hm Mr Freud..vad betyder detta?

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Jo men nog är det så att bebisen inte växer lite varje dag utan jättemycket över en natt, det tror jag!