söndag 28 november 2010

Pissmo!

Vakande sent som satan, jag har återfått min förmåga att sova, yay!
Hade det varit vilken annan dag som helst hade jag nog blivit förbannad utav att jag sovit så länge, men i och med att björnen drack igår och vi hade en nattgäst, skulle jag ändå inte kunnat satt igång med någonting vettigt i tid..så yay för sömn.
Lägenheten vaknade till liv vid halv elva tiden och vi hade en riktigt mysig och långdragen frukost alla tre.
Sen åkte gästen och jag och björnen satte igång och städa. Vi rensade gammalt skit och slängde en massa bråte...vart kommer allt skräp ifrån.
Den mentala planen som jag hade gjort under veckan om hur mycket vi skulle hinna få gjort under helgen sprack innan helgen ens började...så det var bara att ge upp.. men vi hann långt och jag ska väl vara glad för det.
Sen var det dags att åka till Päron för adventsfika, det var riktigt trevligt. Ännu trevligare blev det (trodde jag) när det visade sig att varken han eller den där andre skulle komma hem till oss ikväll och kolla på fotbollen. Alltså skulle det bara bli björnen och jag!
Jag såg framför oss hur vi båda låga ihopkurade under en filt framför tv:n och kollade på en mysig film eller nått...
Men nej....2 sekunder efter att vi klivit in genom ytterdörren var tv:n på med fotbollen på högsta volym. Jag surnade direkt och jag har inte slutat än och det kommer jag inte heller att göra på ett bra tag.
Jag vägrade laga mat, det fick han göra. Sen "dukade"han upp framför tv:n, jag tog demonstrativt ut min mat och satte mig i köket. Nu sitter jag i köket och surar med datorn framför mig. Jag ska ignorera tv:n och vardagsrummet in i det sista....pissmo-björn!
Han åker tisdag kväll för att vara på konferans tills på fredag bör tilläggas...hela nästa helg är redan inbokad...man skulle ju kunna tycka att vi ska skita i fotbollen idag...*spott morr fräs*

Nog om det...nu ska jag ta ett långt bad...lägga ansiktsmask...tvätta håret...läsa bok...och skrika att han ska sänka volymen;)

Inga kommentarer: