torsdag 16 februari 2012

Blod tjockare än vatten?

Jag är så arg att jag nästan kokar, jag kokade för ett tag sen, men nu har jag lugnat ner mig till bara nästan kokar.

Är blod tjockare än vatten? Vad är skillnaden på släkt och familj..och familj och som familj?
Är blod tjockare än vatten..gillar inte det uttrycket alls, klart jag skulle göra allt för min familj, men samtidigt tycker jag att har man gjort fel, så ska man också kunna få höra det. Bara för att vi är familj, kommer jag inte vara en ja-sägande liten docka. Men kan älska någon högt och respektera dem men fortfarande inte hålla med i allt.
Släkt och familj då..tja..förr hade jag den naiva synen att det inte fanns någon skillnad..jag hade en stor släkt och därav hade jag en stor familj, allt var frid och fröjd och vi trivdes alla med varann och skulle gå genom eld och vatten för varann...nu flera år senare när typ ingen pratar med varann och alla typ hatar varann och väljer att tro på hörsägen över ens familj...ja då är jag lite mer kritisk.

Som familj då...ja, jag har ett par som praktiskt taget familj för mig, finfinis tex! Hon är som systern jag alltid velat ha men aldrig fått.
Jag har då inga syskon, så jag har egentligen inte en aning om vad jag talar om, men om jag skulle ha en, skulle jag nog känna såhär för henne/honom.
Men konceptet som familj är ju ytterst personligt tycker jag, bara för att jag anser någon är som familj för mig behöver det ju inte vara så för mig egentliga familj. Dom kanske inte uppskattar att tex familjehemligheter delas med denna i fråga..eller tycker jag fel??

Till mitt konkreta "fan vad jag blir arg och ledsen" problem.
Min svärmor har en vän, som jag antar att hon ser som familj. Häromdagen bjöd hon in henne med familj till Sebastians kalas utan att fråga oss.
Så G Ö R man väl ändå inte..visserligen hade vi väl tänkt bjuda in henne, men man väntar väl in klartecken och inte gör antaganden? Hon har tex inte bjudit in sin egen syster utan att fråga..

Idag så stöter jag på dom på ICA Maxi, de gör allt ihop. Denna kvinna smyger upp bredvid mig så jag ser henne inte först utan står och pratar med min svärmor. Kvinnan kramar mig lite lätt och börjar genast massera min mage och fråga hur jag mår!
OK, ETT! Jag A V S K Y R när folk gör så! Mina nära nära vänner och familj får göra så, men det är mina nära nära nära vänner och innersta krets!
TVÅ, hur fan vet hon att jag är gravid? Antingen har svärmor sagt det, fy fy fy på dig, det är VÅR angelägenhet och vi väljer när vi vill berätta eller så ANTOG hon bara och fy fy fy hur fan vågar du det?
Jag är så jävla sne och förbannad att jag flertaget gånger varit på väg att lyfta luren och ringa henne och berätta mina tankar, men jag har stoppat mig. Vill lugna ner mig mer så jag inte säger dumma saker. Helst vill jag inte ringa alls, utan vill att björnen ska ta det...för nu sätter jag ner min fot! Har hon sagt det, ska hon fan få höra att hon gjort fel och samtidigt få höra att hon kan meddela alla sina tantvänner att tar någon mig på magen så får dom en fet smäll!
Som din familj är som inte det för mig!
MORR SPOTT FRÄS!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

människor alltså, vilket pack! Jag älskar dig som en syster också finis.