lördag 4 februari 2012

Full rulle!

Sebbeliten är sjuk, typ jättesjuk. Började få feber i torsdags och har inte slutat sen dess, men nu fungerar alvedonen iallafall. Men utan kommer han snabbt upp till närmare 40 grader. En normal människa däckar eller blir åtminstone lite dämpad..nej min son fortsätter att dampa. Vägra sova..kul för oss päron:)
Men när livet ger dig citroner..
Idag inhandlades ny overall, pulka och lite nya pyjamaser. Vi lämnade lillefis hos farmor en timme för att kunna åka och handla, innan ni börjar med pekpinnar om att man ska stanna inomhus med sjuka barn osv. Plus (!!) att redan sjuka barn, smittas inte. Smittorisken är innan självs sjukdomen bryter ut. Jag är biolog, trust me!
Sidospår som fick mig lite exalterad.
Så dagens leende var att få shoppa loss lite:)
Dagens asgarv var nog trevägs-sms-konversationen mellan mig, björnen och finFia..går nog inte att återberätta.
Dagens morr vann återigen farmor som tyckte jag klätt på lilleman för lite kläder ( var ungen kall efter att du envisats med att ha honom utomhus, trots att han är förkyld??? Nej för hans overall ska tåla kyla, plus att han har kläder, plus att han sitter i en thermo-åkpåse!! Tant!)
Dagens kärlek..alltid min man! Lite ensamtid på eurostop, en puss vid frukten..love you!
Dagen tår..när mannen får en spontan kram av lillefis..han blir tårögd, jag storbölar (jag är hormonell, ok!! Jag vet, men det var sååå gulligt!)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: