tisdag 7 februari 2012

Förlossning

Ja, nu har det gått in bit in i den nya graviditeten och man börjar våga blicka framåt lite och då självklart också på den stundande förlossningen.
Inför den förra läste jag en massa böcker, det har jag inte gjort än och med tanke på lillefis ser jag inte hur jag kommer kunna läsa någon bok även om jag skulle vilja.
Vi var på föräldrarkurser och profylax..jag känner i skrivande stund att jag inte orkar göra något av det inför denna.
Jag var rädd inför förlossningen och hur jag skulle reagera på smärtan och om jag överhuvudtaget skulle klara det.
Nu..känner jag mig....livrädd...jag minns hur jävla ont det gjorde...om jag tänker efter ordentligt så känner jag hur lårmusklerna börjar darra utav minnet. Huvva..
Ut kommer den alltid, det vet jag..ja, jag överlevde...bla bla bla..det gör ont och det är inte trevligt!
Och ja såklart är det värt det...i slutändan..
Men nu har jag lyckats kolla på lite förlossningsserier..utav misstag...och jag är helt...nollställd..
Alla dessa kvinnor som klarar av detta med bravur! Med sån värdighet...det känns som ett jävla hån..
Vad jag minns ville jag bara dö, jag skrek tills jag trodde jag haft av mina stämband..Kvinnorna som framställs i serierna verkar klämma fram en lite jobbig bajskorv..galet!
Det värsta jag lyckats se hittills är Kourtney Kardashian...hon låter inte...hon ser inte ful ut...hon verkar inte ha ont...ungen kommer ut och HON TAR UT BEBISEN SJÄLV SISTA BITEN!! HON FÖRLÖSER SITT EGET BARN!! kom igen!!
Jag blir förbannad...

http://www.youtube.com/watch?v=Vid-rur3hcI

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Vill bara säga att min första var som din första och min andra var som Kardashians ;)Så det finns hopp! :D

/FinFias syster Hel

Feeah Faerie sa...

that is sic! Jag är såååå avundsjuk!

jenni sa...

hua ja. känns som att man nästan skulle nojja mer andra gången. för att man vet mer.

men en erfaren barnmorska sa att det är a world of difference. andra barnet har en helt annan fart och skjuts än första och att amn kan se på förlossningsförloppet om det är första eller andra barnet.

hoppas det kan vara någon tröst.

(och dom som är snygg under förlossning, borde inte de få nåt slags straff?)

Sälen sa...

Sjukt!

Sälen sa...

Hoppet är det sista som dör:)

Sälen sa...

Ja! Vi får komma på ett lämpligt straff:)