onsdag 8 februari 2012

Säl vs Björn

Om typ en vecka fyller lillefis ett år. Klart detta ska firas men jag och mannen har olika åsikter om hur. Min är rätt hans är fel!
Min version:
Vi (alltså björnen, jag och lillefis) bjuder in mormor, morfar, mina två kusiner ( har inga syskon så de är mina närmsta) och min farbror. Inget major. Vi bjuder på tårta och mina päron tar med lite mat. Okomplicerat! Enkelt! Det orkar man med liksom..

Björnens version:
Vi bjuder på ett fullkomligt galet buffébord av bullar och skit..helst ska jag baka allt..(för det förväntar sig alla att jag ska göra för det gjorde jag innan Sebastian kom...med betoning på INNAN)
jag måste komma på presenter åt alla inbjudna för ingen kan tänka själv.
Vilka ska komma då?
Farmor, alla farmors kompisar med respektive och barn, bröder: halva/hela med barn och ex, kusiner: dom vi umgås med och inte med respektive och barn.
Vart är detta enkelt?
I samma mening säger han att han måste ha bilen hela nästa vecka..så inköpen till denna galna bjudning ska ske by foot, with baby!!

Ja jag är gravid och hormonell...men nu går björnhelvetet för långt! Eller överdriver jag nu? Om han hade fått välja skulle vi haft ett tredje kalas för våra vänner..ja ni vet..grannarna, närmsta polarna..jag sa nej, blankt nej! Han försöker fortfarande smyga in dom här och var..han ger inte upp...MEN DET GÖR FAN INTE JAG HELLER!!

Har jag rätt att se rött?


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

alltså du har lite rätt men ska inte farmor få komma på det kalaset du pratar om? Hon har du missat. Annars så är det ju självklart du som bestämmer eftersom du är fru.

Sälen sa...

Alltså två kalas kommer det att bli..mitt och hans..jag blandar inte familjerna..det är en låda med drama jag totalvägrat att öppna.
Min beef är att hans kalas är enormt! 22pers plus en himla massa barn och de förväntar sig hembakt och en massa massa service och uppassning. Mitt kalas, totalt 8 pers inkl. barn står vi för platsen, min mamma hjälper till att städa, pappa lagar mat och just vi köper en tårta..

jenni sa...

jag kanske förenklar det hela en smula. men för mig ser det enkelt ut: du sköter ditt kalas och han sköter sitt.

vill han ha 22 pers, så låt honom ha det. men då får han handla, baka, städa och passa upp på 22 personer själv. din uppgift blir att underhålla gästerna genom att sitta ned i soffan och äta hans tårta och hembakta kakor och konversera. och inget annat. kanske hjälpa till att öppna paket.

och du sköter och ansvarar för ditt kalas, på ditt sätt.

rättvist och båda får som de vill?

Sälen sa...

Det vore det bästa, det har du rätt i. Men han kan knappt koka vatten så nå' hembakt skulle det aldrig kunna bli..plus att det är jag som får hörs kommentarerna:( men det vore det mest rättvisa.

jenni sa...

I hear ya. hoppas ni hittar en bra kompromiss!