tisdag 3 april 2012

Det är skillnad..

Ja det är skillnad på gravid och tjock, det är det faktiskt!
Idag efter sjukgymnasten gick jag lite snabbt in i några butiker för att kolla mammakläder. Egentligen var jag på jakt efter en baddräkt eftersom vattengympan kräver en.
Sist var jag gravid under vinterhalvåret, så då kom jag undan med mannens tröjor och lite oversize tröjor. Nu kommer det vara sommar och jag har inget vettigt att ha på mig.
En butik hade mammakläder..(låg precis vid träningskläderna) när jag frågade efter badkläder, tittade expediten på mig med lite avsky upp och ner..och sa eh nej..eller så har de iallafall inte kommit än. Allt med en väldigt ointresserad röst.
Nästa butik hänvisade mig till deras plus avdelning.
Då blev jag sur, gick inte in i fler butiker och åkte hem.
Det är skillnad! Jag råkar vara tjock och gravid men det är oväsentligt!
Jag är inte den pinnsmala Hannah Graaf som ser ut som hon svalt en golfboll..som klarar av att gå i höga klackar trots foglossning.
Morr!

3 kommentarer:

jenni sa...

det är en JÄVLA skillnad!

för när man är gravid är det ÄNTLIGEN tillåtet att ha mage. så jävla härligt. jävla skitbiträden.

Feeah Faerie sa...

det kanske inte finns men jag tycker definitivt att det är värt om du kollar på catouche.

jenni sa...

ja, catouche is da shit! kunniga, vänliga och rynkar INTE på näsan åt sladdriga eller stora magar =)