måndag 16 april 2012

Prutt award of the year!

Vi vaknar imorse, barnet har jag lyckats lugna till att somna om så vi har fått sovmorgon till nästan sju! Mannen kallar det för ett mirakulöst rekord..jag kallar det ett naturligt förlopp utav att mannens femton väckarklockor ringde inte ringde vid fem och han snooozade dem allihop..

Hur som helst.
Mannen går upp tar sin bok och sätter sig på toa i typ 30min ( han skulle här påstå..nej det var mycket mindre...men min blogg, min uppfattning...tough cookies)

Sen frukost..

Sebastian vill inte äta gröt för mannen blandar den fel..och plockat fram all sin egen frukost som självklart är hundra gånger roligare än sin egen.
Sen såsar han sig igenom sin frukost..börjar saaakta men säkert packa skötväskan. Då kommer första utbrottet!
Jag försöker hjälpa honom, han uppfattar en fördummande ton..whatever liksom!
Vi klarar oss ändå säg..säger han medan Sebastian skriker hysteriskt.

Jag säger "han gillar inte att sitta fast plus att han har nattens kissiga blöja på sig"
Han plockar upp Sebastian och börjar byta blöja samtidigt som han muttrar "är det bara mitt ansvar att se till att blöjan blir bytt eller?"
Under tiden har jag:
1: satt igång en tvättmaskin
2:vikt tvätt från gårdagen.
3:plockat undan efter frukost
4:satt igång diskmaskinen
5:diskat för hand det som inte körs i maskin.

No further comment needed!

Nu var det dags för tarmen att kalla igen..denna gång är jag inte hjälpsam..så vad gör mannen?
Låser in sig själv och Sebastian på toaletten..ytterligare en halvtimme..Sebastian bankar på dörren och bara skriker..

Lycka till asshole!! Välkommen till föräldrarledigheten! Du kan tro att set är som helg men det är det inte.

Han sa åt mig att gå upp kl 5 varje morgon och åka och jobba. Fine!
Imorgon åker jag, ja inte till jobbet för jag är sjukskriven...men bort!
Han har nog glömt bort att det är min födelsedag...men det bryr jag mig inte om!

Prutt på dig!

Inga kommentarer: