tisdag 24 april 2012

En dag full med viktiga saker att fira!

Idag är det den internationella dagen för moder jord!
Grattis moder och hjärtligt tack för allt!

Idag är även världsdagen för djur i laboratorium. Alltså försöksdjur.
Jag ägnar dessa små och stora djur en extra tanke idag. Det är synd att ni används för att testa dumheter så som smink och annat bara för vår fåfängas skull. Men tack för att ni hjälper oss att testa livsviktiga saker som mediciner som hjälper oss att överleva!
Jag har studerat en massa försöksdjursvetenskap under mina år i skolan.
Jag är för att vi får hjälp från djurriket förutsatt att det nödvändigt. Men till annat säger jag tvärnej!

Idag ska jag mysa med min familj. Vi ska på en konstutställning. Yay!

3 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

moder jag känner dig under min tå, moder jag hör ditt hjärta slå!

Feeah Faerie sa...

är det inte bättre att vi testar mediciner på människor som inte kan säga ifrån, typ stumma och dumma? Samma sak fast med gener närmare oss.

Sälen sa...

Hehe de är väl dom som används när man kommer till de mänskliga testerna i slutfasen..