tisdag 3 april 2012

Sjukgymnast

Här sitter jag och väntar på sjukgymnasten..för fogarna.
Få se om det blir någon hjälp..förra gången i Märsta vart det en klapp på axeln och ett lycka till..
Nu är det värre med smärtan men en sjukgymnast inne i fancy smancy city rekommenderad utan fancy smancy mvc..får se vad skillnaden är om det är någon.
Svärmor skulle hjälpa till och ta hand om Sebastian medan jag skulle slappna av här..efter lämningen imorse är jag allt annat än lugn och vill så fort som möjligt hämta min lilla plutt. Orkar inte utveckla mer..jobbig tant.

5 kommentarer:

jenni sa...

bamsekram och lycka till!

efter min fogresa är min stora lärdom: rörelse är a och o. sen är det inte lätt med smärtan, men min tredje sjukgymnast (som jag till slut litade på) sa att om man föreställde sig att den ondaste smärtan är 10 så kan man lugnt ha en fyra på skalan.det hjälpte mig då jag trodde att man skulle akta sig för smärtan och lyssna på kroppen och ligga på soffan och äta praliner. (som den första sjukgymnasten sa)det ska även finnas en gympagrupp för oss med dessa problem i kommunen. det kan ju vara en hjälp att få stöd i andra i samma sits.

sen är smärtan jävligt obehaglig. så. ja. jag lider med dig. jävla skitfogar!

Sälen sa...

Tack för stödet!
Det var ljusår mellan sjukgymnasten jag fick träffa i Märsta och denna underbara varelse jag träffa idag.
Nu är jag inskriven på en vattengympa kurs med likasinnade och man kan kontakta henne vid ytterligare frågor eller problem. Lokalerna var urmysiga och framtiden ser ljus ut!

Feeah Faerie sa...

vattengympa är ju perfekt för en liten säl! :D

jenni sa...

åh vad härligt att höra!du måste skriva om hur det går!

om och blott om, peppar, peppar ta i trä och allt det där, så kanske man kan få namnet ifall det blir aktuellt igen?

Sälen sa...

Absolut! Jag ska håller er alla uppdaterade och behöver du namnet i framtiden är det bara att hojta till:)