söndag 1 april 2012

Helgen

Inte har jag gjort något vettigt med hemmet än..känns piss..men men, med en liten som inte vill det man vill blir det lätt så.
Idag har jag dock gjort paj till middag! Hoppas den är lika god som den ser ut.
Jag försökte även baka farmors bröd..det gick mindre bra. De ser ut som hennes typ..men där slutar likheterna:( jag var lite ofokuserad så jag hoppas på bättre lycka nästa gång.

Idag var vi även tvungen att åka till farbror doktor med lillefis.
Igår när han vaknade hade han ingen röst. Han har kraxat och hostat och jag var rädd att det kunde vars halsfluss.
Inget tydde på det, utan doktorns dom var virus och vi fick bricanyl att ge honom. Hoppas det ger effekt snart, för han låter för hemskt min lilla gris och trots att doktorn sa att halsen inte var så röd så gråter han och verkar ha jätteont.

Nu är det snart måndag igen..och då kommer jag kunna göra ännu mindre i hemmet för då är jag ensam med fisen igen...suck. Hur svårt ska det vara att hjälpas åt här hemma.
Allt man säger möts med suck..och då lägger jag ned för jag orkar inte med sådana fasoner.

Igår var vi även hemma hos min kusin i den nya lägenheten. Nybygge vid solna c. Sjukt fint! Återigen vill jag bo i lägenhet...nytt nytt nytt ingen renovering bara..njutning!

Inga kommentarer: