måndag 23 november 2009

6,5 tecken på att jag är really really old..

Köpte Aftonbladet igår..hallå...söndag..mama needs nya korsord att lösa innan man somnar! (tecken nummer 1 på att jag ÄR gammal).
Man kunde för ynka 79kr få köpa Henrik Schyffers "The 90s-ett försvarstal"..självklart kunde jag inte motstå ett sånt kap! (tecken nummer 2 på att jag ÄR gammal).

Så idag måndag...jag är allmänt bitter för att det är en HEL vecka kvar tills det är helg igen och man kan dricka lite vin (kanske inte helt jättesant, men inte heller en jättelögn...den räknas som ett halvt tecken)..och allmänt jättetrött efter en HEL dags jobb (tecken 3 och 4 på att jag ÄR asgammal) och klockan närmar sig 21..så istället för att somna på soffan sätter jag i DVD:n.
Så här sitter jag...och bara skrattar...känner igen mig i precis ALLT han säger..allt var så mycket bättre förr (tecken 5)...så nu ska jag ta min kopp te och fortsätta titta...jag kan ju inte dricka kaffe för då kommer jag inte kunna sova ( tecken 6).
Så totalt 6, 5 tecken på att jag är apgammal. Men jag bryr mig inte det minsta...för jag är rolig och jag har roligt, nästan jämt..och jag kan ha det helt själv. Utav de kanske 15 gånger jag skrattar under en hel dag..så skrattar jag säkert 10 gånger åt något jag själv sagt eller gjort.
Förstå vad galet kul jag kommer ha när jag blir äldre och lätt dement. Förstå jag kommer kunna skratta åt mina egna skämt hundra gånger om dagen?? Jag säger bara bring it on old age..jag kommer ha det så kul!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

"för jag är rolig och jag har roligt, nästan jämt" haha klockrent! Jag känner likadant, alltså att DU är rolig.