lördag 25 december 2010

Jul jul!!

Jul..
På en dag hann vi klä granen, städa, fixa julmat och handla julklappar. Allt gick väldigt smidigt med ett undantag, skinkan, vi var tvungen att plöja igenom 2 butiker för att hitta en. De var helt slut överallt, kanske inte så konstigt med tanke på att det var dagen före julafton:) Men men!

Självaste julafton då, den gick i matens tecken. Gör den inte alltid det? Först mös jag och björnen runt vår egna lilla gran hemma, öppnade lite klappar och åt julfrukost.
Sen bar det iväg till Sigtuna för traditionellt julfirande med björnsläkten. Väldigt trevligt och myyycket mat!
Vid 19 tiden så avvek jag och björnen för att åka till min lilla familj i Väsby för att fira lite med dom. Det var väldigt trevligt det med och även där fanns det en massa mat.

Presenter då? Jodå, det blev några sådana också, jag har antingen varit väldigt snäll eller så är tomten det:)
Björnen fick en väldigt trevlig present av min pappa, pappsan min kallade det fyndigt nog för "pappakitet", den innehöll en dyr och fin rom och en prima cigarr från deras resa till Cuba för några veckor sen. Mattias var riktigt nöjd:) Min pappa kan han!

Farmor var förvirrad och tokig som vanligt..hon fick en digital fotoram av mig och björnen där vi laddat in lite bilder från vårt bröllop och resor. Ja..hon kommer kunna roa sig i flera månader med den iallafall om vi säger så:)

Idag är det full rulle igen. Om en timme ska vi vara hos svärmor för att äta jullunch och dela lite julklappar som vi inte gjorde igår. Och sen lite senare bär det av till Väsby igen för att fira lite jul med björnfamiljens nära vänner...mer mat mer mat..beach 2011 känns vääldigt avlägset för tillfället.

God Jul på er och god fortsättning!

Inga kommentarer: