måndag 6 december 2010

sjukdom..

Jepp, björnen är nere för räkning, det verkar vara vinterkräksjukan, flera i bekantskapskretsen är drabbade...inte kul.
Jag mår än så länge bra, men jag har inga större förhoppningar på att klara mig undan.
Minsta lilla antydan till illamående eller kramp och jag blir helt paranoid, jag hatar att kräkas...och magknip är ännu värre..usch!
Kompisen som hade vinterkräksjukan sa att hon när som helst tar ännu en förlossning före en till vinterkräksjuka...det är talande nog för mig!

Var dock tvungen att ta mina chanser idag för att besöka farbror doktor, jag ber om ursäkt ifall jag smittade ner dig snälla farbror...
Nu är jag sjukskriven, iallafall fram till julafton, han var helt övertygad om att försäkringskassan skulle komma igenom och ge mig havandeskapspenningen efter det...jag hoppas men har även där inga större förhoppningar. Annars får jag väl se till att träffa snälla farbror doktor igen och förlänga det hela...eller hur man nu gör...jag har ingen aning.

Nu sitter jag och äter en lättsockrad risifrutti....vilket skämt..smakar ingenting...blä...

Inga kommentarer: