lördag 4 december 2010

Poop award!

Kunde inte sova i natt...låg och vände och vred på mig större delen utav natten...gav upp vid 7:30 och gick upp...björnen lufsade upp efter ett litet tag..
Jag kunde inte sova natten innan heller...då vaknade jag varannan timme...

Kan det ha något med mitt lilla utbrott idag? Ja, kanske...

Hur som helst..morgonen började bra, björnen och jag var som vanligt. Vi låg ett tag i sängen och pratade om skorpan...Jag berättade att jag börjat bli sjukt nervös inför livet efter BB...han sa att jag inte skulle oroa mig...Jag kanske egentligen började bli sur då..för att jag kände att han inte tog mig på allvar...vad vet jag...
Men ett litet tag senare när han pratar med sin mor och börjar prata om att vi måste ordna våra bröllopsbilder till imorgon för att ha bildvisning för hans moster exploderade jag.

Inte nog med att vi har en miljard bilder, så misslyckades min kusin (som fått fotografuppdraget den dagen) med alla bilder...Jag kan på fullaste allvar börja gråta (redan innan graviditeten) utav att bara tänka på att det inte finns en endaste vettig bild på mig och björnen från vår fina dag.
Min kära svärmor har tjatat sen den dagen på att få se bilder och att vi ska trolla fram tackkort. Jag tröttnade på det för bra jävla länge sen...så att björnen säger att detta initiativ kommer från han och inte sin mor, I´m not bying it!
Jag hatar bildvisningar...
OCH och det är här är nog det största. Igår var vi på avslutningsmiddag med fotbollslaget, idag på dagen hjälper björnen sin bror att flytta så fort han kommer hem ska vi på julmiddag. Imorgon ska vi vara hos hans mor kl 11:30...När hade han tänkt sig sätta sig ner och sortera dessa 5000 bilder som vi inte lyckats traggla oss igenom på 10 månader?? Han planerar som en åsna!

Vi bråkade...han drog till sin bror. Jag försökte lugna ner mig med en serie och äggsmörgåsar. På är det skrikande bebisar...vad händer?! Jag känner att det rinner från mitt ena bröst!!!

Prelaktering...ett ord och ett fenomen jag fasat sen jag hörde talas om det. Ja, ammning är bra, ammning är mysig, ammning är ett måste...men när ungen är här..alltså laktering...inte pre...inte pre!! Pre är äckligt...Jag känner mig äcklig...blä..

Jag har en dålig dag, jag har exploderat på björnen som bara vill väl och jag äcklas utav mig själv...Jag ger mig själv poop awardet idag...för om jag inte redan förtjänat det så har jag en känsla utav att jag kommer göra det under dagen..

Kombon sömnbrist och hormoner är inte att leka med...

Hur i helvete klarar man av en tonårsgraviditet? Man är redan ett hormonmonster och så får man en billjon hormoner till att brottas med...?? Jag kommer såååå förespråka avhållsamhet till min lilla skorpa, sex leder bara elände!

Inga kommentarer: