onsdag 29 december 2010

Utvilad!

Har en toppendag!
Igår var det farmors födelsedag och vi träffades hela familjen, god god god kalkon fick vi och en fantastisk god tårta!
Jag var helt uppslukad av allt det goda att jag glömde att ta bilder, attans. Men som tur är, är jag riktigt tjenis med kockarna (mamma och pappa) så jag känner att jag är i tokbehov av en repris så kan jag alltid be riktigt snällt:)

I måndags blev jag sjukskriven av doktorn för foglossningen fram till förlossningen, vilket är toppen, mycket mer fördelaktigt än havandeskapspenningen som de redan nekat mig för.
Egentligen så spelar det ingen roll vad jag fick, så länge jag slapp jobba mer, för det började verkligen bli ohållbart med smärtan.
Men så i tisdags eftermiddag så dimper det ner ett papper i brevlådan att jag fick havandeskapspenningen godkänd (jag överklagade det första beslutet, ville ju inte jobba mer)...
Idag var jag tvungen att ta tjuren vid hornen och sätta mig och ringa till försäkringskassan för att reda ut vilket av intygen som skulle gälla.
Du har köplats 309, var mitt svar...309?!? Alltså de borde verkligen göra något åt sina telefonköer...alltid galet mycket kö...
Efter mycket om och men, fick jag prata med en liten kille (han lät som en tonåring) som sa att sjukskrivning alltid trumfar havandeskapspenning...score for me! Alla frågetecken är lösta och jag kan i lugn och ro invänta min lilla knodd.
I natt blev jag väckt av björnen som hoppade omkring i sängen, så jag gick och la mig i soffan.
När björnen skulle säga hejdå imorse, blev jag sååå rädd att jag bara skrek rakt ut...(jag sov med öronproppar, hörde ingenting)...trodde jag skulle få en hjärtattack eller ännu värre att vattnet skulle gå.
Sen gick jag och la mig i sängen och sov till 9:30, det har jag inte gjort sen jag blev gravid! Helt otroligt!!!! Jag känner mig så utvilad och full av energi!! Jag tror jag ska baka en kaka!

Inga kommentarer: