måndag 17 januari 2011

Så trött...

Jag är så innerligt trött på att bråka med försäkringskassan....
Jag har varit sjukskriven sen den 6 december...jag har 100kr kvar på mitt konto..som tur är har jag en underbar man som hjälper mig ekonomiskt så gott det går och ett par underbara föräldrar som också hjälper mig så gott det går när jag frågar...
Men i ärlighetens namn hur jävla roligt är det att be om pengar när man har ett fast jobb, ska föda om en månad och är 30 bast?! Man ska ju kunna klara sig själv...men dessa as på försäkringskassan gör sitt absolut bästa för att bryta ner mig totalt...och de är på god väg...
Jag är så arg och ledsen att tårarna bara sprutar..ja, jag är hormonell..men ändå, det är hatligt!
Det är hatligt att känna dåligt samvete för man är en belastning...det är hatligt att behöva tacka nej till roliga saker för man inte har råd...det är hatligt att behöva vända på varje krona....det är hatligt helt enkelt!

Inga kommentarer: